dinsdag 16 november 2010

Late Night Jazz


Nick presenteert trots zijn eigen jazzbandje: Late Night Jazz !  Vorige wee begon ik aan een tweede illustratie rond het thema muziek met als hoofddoel om heel veel tijd in de tekening en uitwerking te steken.  Ik heb me dan ook enorm geamuseerd bij het uittekenen van elk karakter. Meteen ben ik de uitdaging aangegaan om nog eens een andere techniek toe te passen: waterverf en met kleurpotlood erover. Alleen de achtergrond en schaduw zijn met computer gedaan. Ik vond dit een leerrijke week en ik ben klaar voor meer.

3 opmerkingen:

  1. geslaagde illustratie. de techniek komt mooi over, en de kleine details (die ienieminievingertjes) maken het geheel erg leuk.
    ook goed omgegaan met de kleur. Denk dat je met deze techniek nog veel leuke dingen gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Chris. Ja, het was voor mij ook een beke een kleine openbaring :) Ik ben het speciaal ergens anders gaan scannen omdat de scanner hier thuis van slechte kwaliteit is. Dit is toch wel belangrijk als ge zo manueel bezig zijt. Ik ben wel tevreden. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fenomenale afwerking van de figuurtjes! Nu heb je echt wat te pakken, Nick! De snorretjes zijn grappig en charmant. Het derde mannetje van links (of eierkopje) is mijn favoriet. Over de achtergrond heb ik gemengde gevoelens omdat hij zo simpel is (terwijl ik me afvraag wat je zo nog allemaal kan toveren), maar dat simpele houdt de focus wel bij de spitsvondigheid van je figuren. Het is zeker een prent waar ik blijf bij stil staan :D

    BeantwoordenVerwijderen