maandag 8 november 2010

Muziek


Ziehier al een eerste poging tot illustratie rond het thema muziek. Omdat deze illustratie nog niet veel soeps is ben ik van plan om een nieuwe te maken die gebaseerd is op de deze maar dan in andere stijl en techniek. Deze begon met een tekening die ik uitwerkte in potlood en aquarel en uiteindelijk maakte ik het mannetje in collage. Dan besloot ik twee silhouettes te maken van twee andere muziekanten en die uit te sparen tijdens de inkleuring van de achtergrond. De oorspronkelijke achtergrondkleur was felblauw en heb ik dus veranderd met photoshop in een iets beter passende kleur. Uiteindelijk zie je nog een paar vlekken van de oorspronkelijke kleur en die heb ik bewust er op gehouden omdat ik vond dat het de illustratie wel een beetje karakter gaf. Alle feedback is welkom. 

3 opmerkingen:

  1. Ik vind de figuur echt te gek. Leuk dat je de commentaar van Frank hebt opgepikt, en terug naar je oorspronkelijke manuele stijl bent gegaan. De roze achtergrond past er mooi bij, dat was een goede beslissing volgens mij. Misschien konden de silhouetten andere instrumenten bespelen, zodat ze een kleine band vormen? De achtergrond is in mijn ogen echt geslaagd. Goed dat je eens voor een gewone afsnijding koos, in plaats van een wollige fade-out naar wit. Je tekening heeft zo een andere uitstraling. Niet beter of slechter, maar gewoon anders hé :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel, ik probeer elke dag terug iets manueel te doen maar het ligt me voorlopig nog niet echt. Al vind ik het waterverven nog altijd wel een leuke techniek. Het blijft voorlopig zoeken achten een bepaalde stijl of techniek die me goed ligt maar daarvoor zijn zulke experimenten wel nuttig. En ik ben het met je eens over de silhoutten, kdenk dat hier vooral het experiment centraal stond en minder het einderesultaat. Daarom vliegen we er morgen weer in !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooh, kan iemand van jullie ook iets met dwarsfluit/mondharmonica maken? ;)

    BeantwoordenVerwijderen